FANDOM

Stróże Otchłani – zbiorowy boss z gry Dark Souls III. Są jednymi z pięciu Władców Pogorzelisk.

Położenie

Znajdują się na końcu Twierdzy Farrona.

Opis

Stróże Otchłani to legion żołnierzy noszących jednakowy strój, w skład którego wchodzi skórzana zbroja na kolczudze, długi płaszcz i spiczasty hełm będący ich znakiem rozpoznawczym. Noszą też żelazne rzepki z powodu ich charakterystycznego stylu walki.

Wszyscy z nich dzierżą wielki miecz i zakrzywiony sztylet. Sztylet nie jest wykorzystywany do ofensywy lub nawet parowania, lecz głównie jako punkt podparcia dla Stróżów, by spożytkować ich dziki, nieprzewidywalny styl walki.

W chwili, gdy Popielna Istota spotkała Legion, ci byli w środku bezlitosnej walki ze sobą, najwidoczniej spowodowanej tym, że część Stróżów oszalała.

Historia

Stróże Otchłani byli głównym komponentem Nieumarłego Legionu Farrona, specjalnej siły bojowej utworzonej, by stawić czoła zagrożeniu Otchłani. Czerpiąc inspirację z Wilczego Rycerza, Stróże Otchłani starali się wykorzystać techniki Artoriasa, posługując się w tym celu wilczą krwią.

Chociaż mieli na celu wyższe dobro, w praktyce byli dość radykalni. Jeśli gdzieś został wykryty choćby niewielki ślad Otchłani, byli gotowi posunąć się do tego, by zrównać cały kraj z ziemią. Ich odmienny strój, w szczególności wysokie, szpiczaste nakrycie głowy stało się złym omenem dla każdego kto je zobaczył.

Ciekawostki

  • Technika walki stosowana przez Stróżów Otchłani jest podobna do tej, którą stosował Wilczy Rycerz po zepsuciu przez Otchłań. Dezerter Hawkwood, były członek tej formacji, jako jeden z niewielu walczył jak Artorias chroniący przed jej wpływem.

Galeria

Muzyka