FANDOM

Stary Żelazny Król – boss z gry Dark Souls II.

Ogólne informacje

Znajduje się na końcu Żelaznej Warowni i jest ostatecznym bossem tego obszaru, który posiada jedną z czterech wielkich dusz.

Historia

Władca starożytnego królestwa, który niegdyś rządził Żelazną Warownią, nieprzeniknioną twierdzą zbudowaną z twardego żelaza, miał obsesję na punkcie stworzenia niezłomnego imperium, które przetrwało by wieki. Jednak jego życzenia długowieczności i bezkarności ostatecznie doprowadziłyby do jego upadku, gdy ukochany zamek zaczął zatapiać się w ziemi z powodu ogromnego ciężaru konstrukcji. Gdy ziemia rozszerzyła się, by pochłonąć cały zamek, stopione żelazo zaczęło topić ściany, ostatecznie pochłaniając jego królestwo. Uważa się, że król został zabity przez demona kuźni, a jego dusza została opętana przez wielkie zło, które czai się w płomieniach.

Stary Żelazny Król rozpoczął swe dni jako mało znany i nieudany pan, z żądzą władzy i chwały. Zwrócił się do niego sir Alonne, wielki wojownik ze wschodu, który pomógł mu stworzyć królestwo dla siebie ze starego królestwa Venna. Kosztowało go to, jakie miał zasoby, ale odkrył w ten sposób cudotwórcze żelazo, który pozwoliło mu swobodnie kształtować i wykorzystywać moce żelaza. W pewnym momencie królestwo Żelaznego Króla zostało dotknięte klątwą nieumarłych. Monarcha uwięził nieumarłych w Zagajniku Myśliwych torturując ich i osobiście przewodnicząc tak zwanym "nieumarłym polowaniom". Dzięki swej nowej mocy Żelazny Król stał się niezwykle bogaty i potężny. U szczytu swej władzy, Sir Alonne opuścił króla, ale władcy brakowało służących. Zabawiał różnych rzemieślników i uczonych z wielu krajów i chociaż większość była szarlatanami, wielu wciąż przynosiło innowacje, które Stary Żelazny Król przywłaszczył sobie dla swojej armii. Był również obsługiwany przez piromantę Eygila, który próbował tchnąć życie w ogień. Wydaje się, że to właśnie on stworzył demona kuźni, który w końcu zabił króla. Gdy monarcha umarł, a jego królestwo zostało zatopione w ogniu i stopionej skale, został opętany przez wielkie, czające się zło i odrodził się w formie wielkiego demona widzianego przez gracza.

Przywołania

Scholar of the First Sin

Galeria

Muzyka

Bossowie Dark Souls II
Aldia, Mędrzec Pierwszego GrzechuChciwy demonDemon kuźniDemon pieśniDowódca szczurów królewskichFreja, Ulubienica KsięciaGargulce z dzwonnicyLord olbrzymówLordowie szkieletówLustrzany RycerzMag grasant i KongregacjaMroczny łowcaMytha, Zgubna KrólowaNashandraOpiekun tronu i Strażnik tronuOstatni OlbrzymPrzegniłyPrześladowcaRydwan kataSkorpionica NajkaSmoczy jeździecSmok strażnikStarożytny smokStary zabójca smokówStary Żelazny KrólStraż przednia szczurów królewskichStrażnicy ruinVelstadt, Królewska TarczaVendrickZaginiona GrzesznicaZręczny strażnik
Crown of the Sunken King
Chora hiena cmentarna, Prastary żołnierz Varg i Stary odkrywca CerahElana, Plugawa KrólowaSinh, śpiący smok
Crown of the Old Iron King
Demon kuźni (Żelazne Przejście)Rycerz oparówSir Alonne
Crown of the Ivory King
Aava, zwierzak królaLud i Zallen, zwierzaki królaSpalony Król Kości Słoniowej