FANDOM

Stary Żelazny Król – boss z gry Dark Souls II.

Opis

Znajduje się w Żelaznej Warowni. Stary Żelazny Król jest ostatecznym bossem tego obszaru, który posiada jedną z czterech wielkich dusz.

Historia

Władca starożytnego królestwa, który niegdyś rządził Żelazną Warownią, nieprzeniknioną twierdzą zbudowaną z twardego żelaza, miał obsesję na punkcie stworzenia niezłomnego imperium, które przetrwało by wieki. Jednak jego życzenia długowieczności i bezkarności ostatecznie doprowadziłyby do jego upadku, gdy jego ukochany zamek zaczął zatapiać się w ziemi z powodu ogromnego ciężaru konstrukcji. Gdy ziemia rozszerzyła się, by pochłonąć cały zamek, stopione żelazo zaczęło topić ściany, ostatecznie pochłaniając jego królestwo. Uważa się, że król został zabity przez Demona Kuźni a jego dusza została opętana przez wielkie zło, które czai się w płomieniach.

Stary Żelazny Król rozpoczął swe dni jako mało znany i nieudany pan, z żądzą władzy i chwały. Zwrócił się do niego Sir Alonne, wielki wojownik ze wschodu, który pomógł mu stworzyć królestwo dla siebie ze starego królestwa Venna. Kosztowało go to, jakie miał zasoby, ale odkrył w ten sposób cudotwórcze żelazo, który pozwoliło mu swobodnie kształtować i wykorzystywać moce żelaza. W pewnym momencie Stare Żelazne Królestwo zostało dotknięte Klątwą Nieumarłych. Monarcha uwięził nieumarłych w Zagajniku Myśliwych torturując ich i osobiście przewodnicząc tak zwanym "nieumarłym polowaniom". Dzięki tej nowej mocy Żelazny Król stał się niezwykle bogaty i potężny. U szczytu swej władzy Sir Alonne opuścił posługę króla, ale władcy brakowało służących. Zabawiał różnych rzemieślników i uczonych z wielu krajów i chociaż większość była szarlatanami, wielu wciąż przynosiło innowacje, które Stary Żelazny Król przywłaszczył sobie dla swojej armii. Był również obsługiwany przez piromantę Eygila, który próbował tchnąć życie w ogień. Wydaje się, że Eygil stworzył Demona Kuźni, który w końcu zabił króla. Gdy monarcha umarł, a jego królestwo zostało zatopione w ogniu i stopionej skale, został opętany przez wielkie, czające się zło i odrodził się w formie wielkiego demona widzianej przez gracza.

Przywołania

Scholar of the First Sin

Galeria

Muzyka