Prześladowca – opcjonalny boss, a później mini-boss z gry Dark Souls II.

Położenie

Wersja podstawowa

  1. Tego samego Prześladowcę można spotkać w dwóch miejscach w Knieji Upadłych Olbrzymów. Nie ma znaczenia w którym miejscu został pokonany.
    • Prześladowca po raz pierwszy się pojawia na podwyższonej platformie tuż obok ogniska w Głównej Wieży. Zostaje zrzucony przez wielkiego ptaka i można z nim walczyć tylko raz w tym miejscu. Po śmierci lub opuszczeniu lokacji, Prześladowca przenosi się do drugiego miejsca. Podczas tej walki nie pojawia się jego pasek zdrowia.
    • Normalna walka z bossem odbywa się za zamkniętymi drzwiami, które można otworzyć tylko za pomocą Klucza Żołnierza. Boss pozostanie tutaj nawet po śmierci gracza.
  2. Kolejny Prześladowca pojawia się na arenie w Żelaznej Warowni, po zabiciu Demona Kuźni.
  3. W NG+ dwóch Prześladowców pojawia się w sali tronowej za Kanclerzem Wellagerem.

Scholar of the First Sin

  1. Jednego Prześladowcę można znaleźć na plaży w Przedsionku, gdzie znajdują się dwa ogry.
  2. Czterech Prześladowców znajduje się w Zaginionej Twierdzy:
    • Jeden z nich znajduje się tam, gdzie skrzynia ze Srebrnym Sygnetem Chciwego Węża, niedaleko ogniska w Podzielonej Wieży.
    • Jeden z nich znajduje się w Pokojach Służby, po zejściu drabiną.
    • Jeden z nich znajduje się na dziedzińcu niedaleko warsztatu McDuffa. Aby uzyskać dostęp do niego trzeba najpierw wejść na pokład łodzi na Przystani Niczyjej lub pokonać Strażników Ruin.
    • Jeden z nich znajduje się w miejscu gdzie można zdobyć Pierścień Wzmocnienia, w obszarze dostępnym po przejściu przez dwie iluzoryczne ściany.

Opis

To tajemnicza postać, która bezustannie ściga Nosiciela Klątwy. Prześladowca śledzi go w Knieji Upadłych Olbrzymów, Zaginionej Twierdzy, Żelaznej Warowni i wreszcie w Zamku Drangleic.

Historia

Prześladowca był wielkim i potężnym rycerzem polującym na tych, którzy dzierżą klątwę nieumarłych, by prawdopodobnie odpokutować za popełnione grzechy. Wyposażając się w wielki miecz, znany z tego, że jest niesamowicie silną bronią, rycerz bezlitośnie prześladował swój cel, aż do śmierci. Nie wiadomo, czy służył królowi Vendrickowi, jak wielu innych rycerzy, czy też działał z własnej woli.

Ciekawostki

  • Hełm Prześladowcy jest bardzo podobny do Hełmu Elitarnego Rycerza.
  • Jest jednym z wielu bossów, którego ciosy można sparować.
  • Można go zabić za pomocą balisty.

Muzyka