FANDOM

Pontyfik Sulyvahn – boss z gry Dark Souls III.

Położenie

Znajduje się w wielkiej katedrze na końcu Irithyllu w Mroźnej Dolinie.

Opis

Sulyvahn jest wysokim mężczyzną ubranym w bogate szaty ozdobione biżuterią i noszącym koronę na czymś podobnym do kolczugi. Jego skóra jest bardzo blada, wręcz zgniła i pokryta licznymi pęknięciami. Na dodatek Sulyvahn wydaje się nie mieć twarzy. Biorąc pod uwagę jego pochodzenie, można przypuszczać, że taki się urodził.

Pontyfik Sulyvahn jest uzbrojony w dwa miecze: Zbezczeszczony wielki miecz w prawej ręce oraz Wielki miecz sądu w lewej. Kiedy Nierozpalony wchodzi do katedry, widzi Sulyvahna stojącego nieruchomo z dwoma ostrzami. Gdy bohater zbliży się do niego, Pontyfik zacznie powoli iść w jego stronę, po czym wykona szybką szarżę z góry.

Podczas walki z nim słychać zniekształcony głos bossa, który stęka i warczy. Trudno powiedzieć, czy Sulyvahn nadal ma zdrowe zmysły, gdy spotyka się z nim główny bohater.

Historia

W podstawowej grze prawie nic nie jest wyjawione na temat Pontyfika Sulyvahna. Jego dokładną historię ukazuje dodatek Ashes of Ariandel. Pomimo tego, że Sulyvahn urodził się i wychowywał w namalowanym świecie Ariandel, to nie doświadczył on żadnej rozpaczy lub straty, jak większość mieszkańców obrazu, stąd też nie miał żadnych korzyści. Postanowił opuścić obraz, pozostawiając za sobą swoje mroźne czary.

W pewnym momencie młody, mroźny czarodziej odnalazł Zbezczeszczoną Stolicę, znajdującą się pod Irithyllem, w którym osiedlił się prawdopodobnie z powodu zimna przypominającego mu o jego domu. Oprócz tego znalazł też piromancję zbezczeszczony płomień. Wyposażając się w zbezczeszczony wielki miecz wraz z całą jego mocą, postanowił przejąć kontrolę nad Irithyllem. W końcu udało mu się, dzięki podstępowi, osiągnąć cel i wykorzystał swoich rycerzy, aby utrzymać porządek w mieście. Poza tym wysłał specjalnych wojowników, rycerskich przepatrywaczy, których zadaniem było podbijać odległe ziemie. Aby upewnić się, że żaden z rycerzy nie zbuntuje się ani nie zdradzi swego pana, Pontyfik Sulyvahn podarował przepatrywaczom specjalne pierścienie, które bez ich wiedzy, ostatecznie doprowadziły do szaleństwa wizjami niekończącej się walki i w końcu zmieniły ich w bezmyślne bestie. Z tego powodu rycerscy przepatrywacze byli postrzegani jako wygnańcy. Najbardziej znanymi przepatrywaczami byli Vordt oraz Tancerka z Mroźnej Doliny, którzy zostali wysłani w celu podbicia Lothric.

Pontyfik Sulyvahn stał się również oddanym wyznawcą Katedry Głębin, założonej przez Aldricha. Sulyvahn, Biskupi Głębin, Arcybiskup McDonell i Arcybiskup Klimt byli głównymi przywódcami Katedry po Aldrichu.

Po tym jak Pożeracz Bogów wstał z trumny w Katedrze Głębin, udał się do Anor Londo wraz z McDonellem, gdzie Sulyvahn uwięził boga Mrocznego Księżyca: Gwyndolina, którego ofiarował Aldrichowi na pożarcie i jego siostrę Yorshkę po przejęciu kontroli nad miastem.

Przywołania

Możliwe są do przywołania trzy postacie:

  • Anri z Astory – Możliwa do przywołania, jeśli zabiłeś ukrytego szpiega Yurii w Kościele Yorshki. Robiąc to, quest Yurii stanie się niemożliwy do ukończenia.
  • Gotthard Czarnoręki
  • Biała Zjawa Londoru – Możliwa do przyzwania, jeśli masz dobry kontakt z Yurią i pozwoliłeś umrzeć Anri.

Ciekawostki

  • Wydaje się, że Pontyfik nie ma twarzy, a przód jego głowy jest pokryty czymś w rodzaju korzeni.
  • "Sulyvhan" brzmi bardzo podobnie do irlandzkiej nazwy "Súileabháin" (w odniesieniu do bardziej powszechnej, angielskiej nazwy "Sullivan"), co oznacza "Jednooki".
    • Może to również oznaczać "mały, ciemnooki" w języku irlandzkim, który pasuje do pierścieni, które dał swoim Przepatrywaczom.
    • Oba imiona są ironiczne, ponieważ wydaje się, że Sulyvahnowi brakuje twarzy.
  • Sulyvahn może być uważany za głównego antagonistę Dark Souls III, ponieważ to on jest odpowiedzialny za chaos, jaki się dzieje w Irithyllu i Lothric.
  • W Wysokiej Ścianie Lothric znajduje się pomnik człowieka w szatach Czarodzieja, trzymającego Zbezczeszczony wielki miecz. Jest to najprawdopodobniej pomnik Sullyvahna.
  • Według jednej z teorii, to on był pierwszym Uczonym i dawał lekcje Lothricowi. Według tej teorii, to on przekonał go do odstąpienia od ponownego rozpalenia Pierwszego Płomienia.

Galeria

Muzyka