Dusza Pogorzelisk – finałowy boss z gry Dark Souls III.

Położenie

Znajduje się w Piecu Pierwszego Płomienia.

Opis

Dusza Pogorzelisk jest wysokim rycerzem noszącym ciężką, mocno zużytą i zwęgloną zbroję. Jego ulubioną bronią jest wielki miecz Zjednoczonego Ognia, masywniejsza wersja krętego miecza, który może zmieniać swój kształt, aby odpowiadać potrzebom jego właściciela. Zmienia swoje ataki bardzo płynnie, co utrudnia graczowi kontratakowanie rycerza. Różne taktyki stosowane przez bossa sprawiają, że walka z nim jest bardzo złożona i zróżnicowana.

Kiedy gracz po raz pierwszy wchodzi na arenę z bossem, widzi jak Dusza Pogorzelisk siedzi na środku obszaru przy ognisku. Po chwili wyciąga z niego swój miecz i rusza do ataku.

Historia

Istota ta była boską manifestacją wszystkich poprzednich Władców Pogorzelisk, w tym Wybranego Nieumarłego, Nosiciela Klątwy, Lorda Gwyna, Solaire'a z Astory (zakładając, że przeżył i udało mu się zjednoczyć płomień w jego świecie) i każdą inną postać która zjednoczyła Pierwszy Płomień. Udowadnia to jej japońskie imię 王 た ち の 化身 (Outachi no Keshin czyt. Wcielenie Królów), a także opis upuszczanej przez niej duszy władców. Boss połączony w ten sposób dysponuje zdolnościami, bronią i magią dającą mu ogromną moc.

Rola Duszy Pogorzelisk, jako manifestacji poprzednich władców, polegała na obronie płomienia. Pełniła ona także rolę ostatniej linii obrony przed Nierozpalonym, gdy dotarł do miejsca spoczynku Pierwszego Płomienia.

Przywołania

Do walki można przywołać tylko jedną postać:

Ciekawostki

  • Jej seria ciosów w drugiej fazie walki bardzo przypomina wściekły atak używany przez Manusa w pierwszej części Dark Souls; obydwaj bossowie żonglują graczem w powietrzu.
  • Jej nagolenniki i naramienniki bardzo przypominają te z zestawu elity rycerstwa, a klatka piersiowa wygląda jak zbroja Yhorma. Rękawice z kolei wyglądają podobnie do rękawic Alvy z pewnymi zauważalnymi różnicami.
  • Biorąc pod uwagę, że Dusza Pogorzelisk nie nosi żadnego elementu zestawu Faraama, możliwym jest (biorąc pod uwagę zawiłe ramy czasowe w świecie Dark Souls), że Nosiciel Klątwy nie zjednoczył ostatecznie Pierwszego Płomienia.
  • Dusza Pogorzelisk ma wypaloną i zniekształconą koronę na czubku hełmu podczas walki z nią, a zestaw zjednoczenia, który można kupić po pokonaniu jej ma tylko grzbiet tej korony i transparent na klatce piersiowej.
  • Unik do tyłu, który używa boss podczas korzystania z ataków zręcznościowych, bardzo przypomina ten wykonywany za pomocą pierścienia zdobionego drewnem w pierwszej części gry.
  • W niektórych materiałach promocyjnych Dusza Pogorzelisk była określana jako "Czerwony Rycerz".

Galeria

Muzyka