FANDOM

Drangleic

Panorama Drangleic

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Być może już ją znasz... może ze snów. Ponurą, zapomnianą krainę. Miejsce, w którym dusze połatają twój schorowany umysł."
— Narrator Dark Souls II

Drangleic – miejsce akcji gry Dark Souls II.

Opis

Drangleic jest miejscem, w którym rozgrywają się wydarzenia przedstawione w Dark Souls II. Protagonista odbędzie podróż przez tę zdradliwą krainę w celu odnalezienia lekarstwa na klątwę nieumarłych. Podobnie jak Boletaria z Demon's Souls lub Lordran z Dark Souls, Drangleic było niegdyś pięknym i dobrze prosperującym królestwem, lecz w wyniku serii niefortunnych wydarzeń nastał jego upadek.

Historia

U początków Drangleic, wielki król Vendrick wzniósł królestwo na duszach czwórki potężnych istot. Z pomocą swojego starszego brata Aldii, Vendrick uczynił Drangleic dostatnim i potężnym narodem. Ostatecznie Vendrick został odwiedzony przez Nashandrę, podającą się za gościa z odległej krainy. Nashandra ostrzegła króla przed zbliżającym się zagrożeniem ze strony Olbrzymów oraz przekonała go do najazdu na ich krainę, zanim sami zdołają zaatakować jego włości. Vendrick tak też uczynił, a następnie użył wiedzy, którą pozyskał od pojmanych Olbrzymów, którzy wrócili z nim do Drangleic jako jeńcy, by manipulować duszami na niespotykanym dotąd poziomie. Nowe umiejętności pozwoliły mu stworzyć Golemy, które wykorzystywał do dalszego rozwoju królestwa.

Vendrick pojął Nashandrę za żonę i ramię w ramię zaprowadzili erę pokoju.

Pokój został jednakże przerwany przybyciem Gigantów, chcących pomścić swoich uprowadzonych i uśmierconych braci. Giganci oblegali Drangleic podczas wojny mogącej trwać wiele pokoleń, lecz ostatecznie ponieśli klęskę, gdy nieznany bohater pokonał Lorda Olbrzymów. Chociaż najeźdźcy zostali odparci i powrócili za morze do swojej ojczyzny, ogromne szkody zostały wyrządzone Drangleic, sprowadzając je do ruin.

Czyniąc sytuację jeszcze gorszą, nastał wybuch klątwy nieumarłych. Vendrick i Aldia oddali się próbom rozwiązania problemu klątwy. Jako środek opóźniający, by kupić im więcej czasu, Vendrick powierzył Zręcznemu Strażnikowi misję zabrania nieumarłych do odległej krainy, gdzie zostaliby uwięzieni. Dwójka poczyniła wielkie kroki w poznaniu natury klątwy, jednak nie była zdolna do znalezienia lekarstwa. Ostatecznie bracia pokłócili się, a Aldia został wygnany do posiadłości na zachodzie, gdzie mógł kontynuować swoje ponure badania.

Vendrick ostatecznie odkrył prawdę o swojej królowej, która była dzieckiem Manusa, Ojca Otchłani i manipulowała nim przez cały czas. Złamany i samemu znajdujący się pod wpływem klątwy, Vendrick wziął swoją prawą rękę Velstadta, określoną ilość rycerzy i udał się do Krypty Nieumarłych, by rozpocząć swoje wygnanie. Przed tym podjął odpowiednie środki bezpieczeństwa, by upewnić się, że Nashandra nigdy nie posiądzie Tronu Pragnień, blokując jej dostęp do Pierwszego Płomienia i Wielkiej Duszy.

Ostatecznie Vendrick stał się pustym w krypcie, gdy upadek niegdyś wspaniałego królestwa Drangleic coraz bardziej postępował.