FANDOM

Dark Souls II – fabularna gra akcji wyprodukowana przez From Software i wydana przez Namco Bandai Games. Jej premiera odbyła się 11 marca 2014 roku na konsole Playstation 3 i Xbox 360 oraz 25 marca na komputerach z systemem Windows. Jest to kontynuacja gry Dark Souls z 2011 r i poprzedniczka Dark Souls III.

Fabuła

Historia Dark Souls II nie jest bezpośrednio powiązana z częścią pierwszą, choć jest osadzona w tym samym świecie.

Akcja rozgrywa się w Drangleic, niegdyś dobrze prosperującej ziemi pod rządami króla Vendricka, która od wieków popada w ruinę przez szalejącą wojnę między ludźmi i olbrzymami. Poza tym doszło do nagłego zniknięcia króla i zaczęła panować nowo odkryta plaga. Główny bohater przybył do rozpadającego się królestwa w poszukiwaniu lekarstwa na ich udrękę, klątwę Nieumarłych.

Rozgrywka

Podobnie jak w poprzedniej grze, gracze tworzą własną postać, dostosowując płeć i cechy fizyczne, a także wybierają klasę początkową, która określa statystyki, wyposażenie oraz początkowy prezent. Akcja odbywa się z perspektywy trzeciej osoby. Gracze odkrywają duży, otwarty świat, który jest mniej więcej tej samej wielkości co w pierwszym Dark Souls, ale z większą swobodą w postępie gracza. W obliczu osławionej trudności swojego poprzednika, gracze staną w obliczu nieustannie wrogiego otoczenia z nieubłaganymi wrogami i bossami – głównym tematem gry jest śmierć. Gdy wrogowie zostają pokonani, pozyskiwane są ich dusze, działające zarówno jako waluta, jak i doświadczenie niezbędne do ulepszania poszczególnych atrybutów. Jednak w przeciwieństwie do pierwszej części, gracz może prowadzić czat głosowy z innymi graczami w swoim świecie.

Edycje

Na serwisach aukcyjnych Gemestop i Amazon można było nabyć dwa specjalne wydania gry:

Zaginione Korony

Zaginione Korony to 3 osobne, płatne DLC ogłoszone 4 czerwca 2014 roku. Zostały one wydane epizodycznie na PlayStation 3, Xboxa 360 i PC. Każdy dodatek z osobna będzie kosztował 9,99 USD, natomiast przepustka sezonowa (dostępna tylko na Steam i PSN w Europie) dająca dostęp do całej trylogii - 24,99 USD.

Scholar of the First Sin

W 2014 roku From Software ogłosiło specjalne wydanie Dark Souls II w edycji Scholar of the First Sin, będące remasterem gry na PC oraz na konsole nowej generacji Xbox One, PS4. Został również wydany na komputery konsolami PS3, Xbox 360 i DirectX 9. W obu wydaniach dołączono trylogię Zaginione Korony. Oprócz tego nowa wersja gry (a mianowicie "Scholar of the First Sin NPC" i kilka nowych opisów przedmiotów) została wydana jako darmowa aktualizacja dla obecnych właścicieli gry.

Galeria

Grafiki promocyjne

Grafiki koncepcyjne