FANDOM

Dark Souls – fabularna gra akcji wyprodukowana przez From Software i wydana przez Namco Bandai Games. Jej premiera odbyła się 22 września 2011 roku w Japonii, na konsole Playstation 3 i Xbox 360 oraz 24 sierpnia 2012 r. na komputerach z systemem Windows. Jest to duchowy następca jednej z najtrudniejszych gier na siódmą generację konsol, Demon's Souls. Seria doczekała się kolejnych odsłon, czyli Dark Souls II i Dark Souls III.

Rozgrywka

Dark Souls to fabularna gra akcji, której akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Gracz wciela się w postać nieumarłego, który może walczyć przy pomocy broni białej, miotającej, miotanej, magii, piromancji oraz wspomagać się cudami i różnymi ładunkami wybuchowymi. Walutą w grze są dusze, które można znaleźć w jej świecie lub otrzymać za zabijanie zarówno wrogów, jak i sojuszników.

Gra zapisuje się automatycznie, a po śmierci bohater gracza traci Człowieczeństwo (jeżeli je posiadał), wszystkie dusze oraz trafia do ostatniego ogniska, przy którym odpoczywał. Przy ognisku gracz może zwiększyć poziom doświadczenia postaci za zdobyte dusze, uzupełnić Butelki estusa służące do leczenia oraz, po zakupie odpowiedniego sprzętu, naprawić i ulepszyć ekwipunek. Po skorzystaniu z ogniska lub śmierci postaci wszyscy zabici wrogowie, z wyjątkiem bossów i mini-bossów, wracają do życia.

Prepare to Die Edition

W wyniku dużego zainteresowania graczy i petycji w tej sprawie powstała wersja gry na system Microsoft Windows, która ukazała się 24 sierpnia 2012 pod nazwą Dark Souls: Prepare to Die Edition. Edycja ta zawiera podstawową grę wraz z dodatkiem Artorias of the Abyss oferującym około dziesięć godzin dodatkowej rozgrywki. W Polsce ta wersja została wydana przez firmę Cenega w kinowej wersji językowej. Dodatek Artorias of the Abyss i edycja Prepare to Die na konsolach ukazały się 26 października 2012.

Dark Souls Remastered

Dark Souls Remastered 1

Okładka reedycji

11 stycznia 2018 zapowiedziano wydanie ulepszonej wersji gry pod tytułem Dark Souls: Remastered. Edycja nie wprowadza nowej zawartości do gry, zatem gracze otrzymują tak jak w przypadku Prepare to Die Edition podstawową część gry plus dodatek Artorias of the Abyss. Zmiany dotyczą grafiki i funkcjonowania rozgrywki. Gra działa w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę na konsolach, a na PC nawet w 144 FPS na sekundę. Ponadto został usprawniony tryb wieloosobowy, który działa na zasadzie tego znanego z Dark Souls III. Reedycja miała swoją premierę 24 maja 2018 roku na komputery stacjonarne, 25 maja 2018 roku na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch na którym oferuje rozgrywkę w maksymalnej rozdzielczości 1080p w trybie stacjonarnym i 720p w trybie przenośnym oraz płynność 30 klatek na sekundę. Była to pierwsza gra From Software wydana na przenośną platformę. Produkcją portów na PS4, PC i Xbox One zajęło się polskie studio QLOC, a wersją na Switcha zajęła się azjatycka firma Virtuos.

Minimalne wymagania sprzętowe

CPU: AMD Phenom II X2 545 3.0 GHz - Intel Core 2 Duo E6850 3.0 GHz
RAM: 2 GB
VGA: ATI Radeon HD 4870 - GeForce 9800 GTX+
DX: 9.0c
OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 or newer
HDD: 4 GB