FANDOM

Quotebg.pngQuotebg2.png
"Monarchowie zjawiają się i odchodzą. Jedni giną od trucizny, inni czezną w płomieniach. Jeden z kolei drzemie w lodowej krainie. Żaden z nich nie stał jednak tu jak ty teraz. Istoto, której niestraszne przeciwności. Udziel nam odpowiedzi."
— Aldia

Aldia, Mędrzec Pierwszego Grzechu – postać i opcjonalny boss z rozszerzenia Scholar of the First Sin do gry Dark Souls II.

Położenie

  • Pierwszy raz napotykamy go przy ostatnim Pierwotnym Ognisku, które pozostanie nierozpalone. Jeśli wszystkie ogniska zostały rozpalone przed pobraniem patcha, pojawi się automatycznie przy ognisku za Przegniłym.
  • Po rozmowie przy Pierwotnym Ognisku, Aldia przeniesie się do pierwszego ogniska w Krypcie Nieumarłych.
  • Po wyczerpaniu jego dialogu w krypcie, można się na niego natknąć przy pomieszczeniu z ogniskiem w Smoczej Kapliczce, ze znacznie zredukowanymi rozmiarami, ze względu na otoczenie.
  • W końcu pojawi się jako boss po zabiciu Nashandry przy Tronie Pragnień w Zamku Drangleic, ale tylko jeśli Vendrick został wcześniej zabity. Gra może zostać zakończona w tym momencie bez starcia z Aldią, jeśli Nashandra zostanie pokonana przed Vendrickiem.

Opis

Mędrzec Pierwszego Grzechu ma postać gigantycznej, zwęglonej ludzkiej głowy pokrytej ogniem i gałęziami. Podłoże w pobliżu Aldii jest zawsze pokryte ogniem. Pojedyncza, czerwona kula znajduje się w okolicy centrum jego ciała i prawdopodobnie jest to jego oko.

Rola w grze

Aldia jest istotną fabularnie postacią, nawiązującą do wielu rzeczy związanych z historią Dark Souls II.

Kiedy Nosiciel Klątwy pokona Cztery Wielkie Istoty i rozpali wszystkie Pierwotne Ogniska, Aldia wyłoni się i poprowadzi głównego bohatera w kierunku swojego brata Vendricka, teraz pogrążonego w pustce. Pojawia się jeszcze kilka razy przed protagonistą, starając się poznać jego intencje i opowiadając mu o naturze klątwy oraz budowie ich świata.

W końcu zaatakuje Nosiciela Klątwy, zanim będzie mógł zająć Tron Pragnień, próbując go przetestować. Kiedy Aldia zostanie pokonany, zapyta, czego Nosiciel Klątwy tak naprawdę chce: światła, mroku lub czegoś zupełnie innego. Jeśli bohater zdecyduje się odrzucić tron ​​i odejść, Aldia wciela się w rolę narratora i zacznie o tym opowiadać.

Historia

Aldia był starszym bratem króla Vendricka, który pomagał mu w zakładaniu królestwa Drangleic. Żył w odosobnieniu w swojej posiadłości, gdzie poszukiwał sekretu życia, wierząc, że nieumarli są kluczem by go odnaleźć. Ze względu na swoje zainteresowania nieumarłymi, został odsunięty przez Vendricka i na zawsze wygnany do swojej warowni. Ludzie, którzy byli zapraszani do jego warowni zazwyczaj znikali, a ich miejsce zastępowały zniekształcone bestie. Rytualne obrączki północy i południa zostały wykute przez Aldię po okrutnych i straszliwych eksperymentach przeprowadzonych na ludziach. Wiele cennych przedmiotów zostało stworzonych w Warowni Aldii m.in kostur zachodzącego słońca, ognista włócznia, gejzer dusz, uwolnienie magii i zakazane słońce.

Poprzez swoje eksperymenty, Aldia starał się poznać naturę klątwy nieumarłych i rzucić jarzmo przeznaczenia. Jednakże zawiódł i zamienił się w potworną istotę, zamieszkującą ogniska.

Ciekawostki

  • Początkowo, w polskiej wersji językowej Aldia został przetłumaczony jako Mędrczyni Pierwszego Grzechu.
  • Aldia ma pewne cechy Króla Allanta z Demon's Souls. Ich głosy są bardzo podobne, a także pod względem wyglądu są zdeformowanymi stworzeniami, które kiedyś były ludźmi.
  • Kiedy Aldia pokazuje się graczowi w Smoczej Kapliczce, jest znacznie mniejszy niż podczas poprzednich spotkań, głównie ze względu na bardzo niewielki obszar, w którym znajduje się ognisko.

Galeria

Muzyka

Bossowie Dark Souls II
Aldia, Mędrzec Pierwszego GrzechuChciwy demonDemon kuźniDemon pieśniDowódca szczurów królewskichFreja, Ulubienica KsięciaGargulce z dzwonnicyLord olbrzymówLordowie szkieletówLustrzany RycerzMag grasant i KongregacjaMroczny łowcaMytha, Zgubna KrólowaNashandraOpiekun tronu i Strażnik tronuOstatni OlbrzymPrzegniłyPrześladowcaRydwan kataSkorpionica NajkaSmoczy jeździecSmok strażnikStarożytny smokStary zabójca smokówStary Żelazny KrólStraż przednia szczurów królewskichStrażnicy ruinVelstadt, Królewska TarczaVendrickZaginiona GrzesznicaZręczny strażnik
Crown of the Sunken King
Chora hiena cmentarna, Prastary żołnierz Varg i Stary odkrywca CerahElana, Plugawa KrólowaSinh, śpiący smok
Crown of the Old Iron King
Demon kuźni (Żelazne Przejście)Rycerz oparówSir Alonne
Crown of the Ivory King
Aava, zwierzak królaLud i Zallen, zwierzaki królaSpalony Król Kości Słoniowej